Facebook Marketing (or) Digital Marketing
Facebook Advertising လုပ္တဲ႔အခါ ကိုယ္targetထားခ်င္တဲ့ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စိတ္၀င္စားမႈအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း
ေနရာေဒသသတ္မွတ္ၿပီး ပစ္မွတ္ထားကာေၾက္ာျငာလို႕ရပါတယ္။
ေနရာေဒသသတ္မွတ္ၿပီး ပစ္မွတ္ထားကာေၾက္ာျငာလို႕ရပါတယ္။
(၁) Target ကိုတိတိက်က်ေရြးပါ။
Facebook မွာေၾကာ္ျငာလုပ္တဲ႔အခါ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စိတ္၀င္စားမႈအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ပစ္မွတ္ထားျပီးေၾက္ာျငာလို႕ရပါတယ္။(ဥပမာ - Mobile Phoneအသံုးျပဳတဲ႔သူေတြ၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူငယ္ေတြ အသက္ 18 နွစ္ကေန 38 အတြင္း)လူေတြကို အဓိကထား Tareget လုပ္သင္႔ပါတယ္။ အသက္ ၁၈ နွစ္ကေန ၆၀ အထိ လူအားလံုးကို Target လုပ္လိုက္တဲ႔အခါ ေရြးခ်ယ္လုိ္က္တဲ႔ Target ကက်ယ္သြားျပီး ကိုယ္႕ရဲ႕ပစၥည္းကုိ စိတ္မ၀င္စားတဲ႔သူေတြကို သြားျပမိတဲ႔အခါ ေၾကာ္ျငာမထိေရာက္တာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေပၚတတ္ပါတယ္။
(၂) ေနရာေဒသ (Location) အလိုက္ ေရြးခ်ယ္ျပီးေၾကာ္ျငာပါ။
Location ေရြးတဲ႔အခါမွာလည္း ကိုယ္ပစ္မွတ္ထားတဲ႔ေနရာေဒသအလိုက္ (ဥပမာ ရန္ကုန္ၿမိဳ့တြင္းဘဲလား အျခားနယ္ပယ္အထိလားဆိုတာေသခ်ာေရြးခ်ယ္ၿပီး Targetထားကာ ေရြးခ်ယ္လို့ရပါတယ္ ) Facebook Advertising Platform- Real Results လိုမ်ိဳးေတြမွာေတာ့ အနည္းဆံုး (3) မုိင္အထိ ေရြးျပီးေၾကာ္ျငာလို႕ရေနပါျပီ။
(၃) ေၾကာ္ျငာတစ္ခုကို တစ္ၾကိမ္ျမင္ရံုနဲ႕ တံု႔ျပန္မႈေပးေလ႔မရွိတာကို သတိျပဳပါ။
ဒါကေတာ့ကိုယ့္ေၾကာ္ျငာလိုက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာရဲ႔Reach ႏွင့္ Impression ကိုေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။လူၾကီးမင္းတို့၏ ေၾကာ္ျငာကိုု တစ္ခါတည္းျမင္ရံုနဲ႕Customerေတြက တံုု႕ျပန္မႈေပးေလ႔မရွိၾကပါဘူး။ (၅) ၾကိမ္မွ (၆)ၾကိမ္ေလာက္ျမင္မွသာလွ်င္ သင့္ရဲ႕လုပ္ငန္း၊ကုန္ပစၥည္းအမွတ္တံဆိပ္ကို မွတ္မိသြားျပီး တံု႕ျပန္မႈေပးေလ႔ရွိတာကို ေလ႔လာဆန္းစစ္ခ်က္မ်ားအရ ေတြ႕ရပါတယ္။ဒါ႔ေၾကာင္႔ သင္႔ေၾကာ္ျငာကို လူတစ္ေယာက္တည္းကုိပဲ အၾကိမ္အေရအတြက္မ်ားမ်ားျမင္ေအာင္ျပျပီး Impressionမ်ားမ်ားရေအာင္လုပ္သင့္ပါတယ္ ။
(၄) ပံုစံေျပာင္းျပီး ေၾကာ္ျငာၾကည့္ပါ ။
ဒါကေတာ့ ကိုယ့္လုပ္ငန္းကို ေၾကာ္ျငာေနက်ပံုစံမဟုတ္ဘဲ ပံုစံတစ္မ်ိဳးျဖင့္ ေျပာင္းလဲေၾကာ္ျငာျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။ လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေၾကာ္ျငာလုပ္တဲ႔အခါမွာ ကိုယ္ေၾကာ္ျငာခ်င္တဲ႔ Post တစ္ခုတည္းကိုပဲ ပံုမွန္အတို္င္းBoost လုပ္တာမဟုတ္ဘဲနဲ႕ Advance အေနနဲ႕ မတူတဲ႔စာသားနဲ႕ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကြဲျပားတဲ႔႔ပုံအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔စမ္းသပ္ျပီးေတာ့ ေၾကာ္ျငာသင့္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး အနည္းငယ္ကြဲျပားတဲ႔ေၾကာ္ျငာအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ့္Customer ရဲ႕အၾကိဳက္ကိုလည္းသိနိုင္ျပီး မိမိရဲ႕ေၾကာ္ျငာထိေရာက္မႈ ရွိ/မရွိကို ေသခ်ာသိႏိုင္ပါတယ္
(၅) Optimize လုပ္ဖို႕့လဲ အေရးၾကီးပါတယ္
ေၾကာ္ျငာလုပ္ျပီးတဲ႔အခါမွာလည္း ဘယ္ေၾကာ္ျငာကလူၾကည့္မ်ားတယ္၊ ဘယ္ေၾကာ္ျငာက အားသာခ်က္ရွိလဲ ဘယ္ေၾကာ္ျငာကေတာ့ အားနည္းခ်က္ရွိတယ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာကိုေတာ့နည္းတယ္အစရွိသျဖင့္ ေနာက္ကြယ္ကေန လိုအပ္သလို Optimize လုပ္နိုင္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါကလဲ Facebook Advertising လုပ္ရာတြင္ အေရးၾကီးဆံုးျဖစ္ပါတယ္
(၆) Page Likeထက္ Post Likeကို ပိုမိုဦးစားေပးသင့္ပါတယ္
Page Like ၀ယ္တာမ်ိဳး၊Page ကို Promote လုပ္တာမ်ိဳးကိုေတာ့ မလုပ္ပါနဲ့ ။ ျမန္မာနိုင္ငံမွာက Fans ေတြအမ်ားၾကီးရွိမွ လူအထင္ၾကီးတာမ်ိဳး၊ Page Popularity ျဖစ္တာ မွားယြင္း ယူဆၾကေပမယ့္ အမွန္တကယ္ေတာ့ Page Like အမ်ားၾကီးရွိျပီး Engagement မရွိရင္ ထိေရာက္မႈမရွိနိုင္ပါဘူး။Page ကို Promote လုပ္တာထက္စာရင္ Post ကို Boost လုပ္တာက Facebook Advertising အတြက္ပိုမိုထိေရာက္ပါတယ္
Facebook မွာေၾကာ္ျငာလုပ္တဲ႔အခါ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စိတ္၀င္စားမႈအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ပစ္မွတ္ထားျပီးေၾက္ာျငာလို႕ရပါတယ္။(ဥပမာ - Mobile Phoneအသံုးျပဳတဲ႔သူေတြ၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူငယ္ေတြ အသက္ 18 နွစ္ကေန 38 အတြင္း)လူေတြကို အဓိကထား Tareget လုပ္သင္႔ပါတယ္။ အသက္ ၁၈ နွစ္ကေန ၆၀ အထိ လူအားလံုးကို Target လုပ္လိုက္တဲ႔အခါ ေရြးခ်ယ္လုိ္က္တဲ႔ Target ကက်ယ္သြားျပီး ကိုယ္႕ရဲ႕ပစၥည္းကုိ စိတ္မ၀င္စားတဲ႔သူေတြကို သြားျပမိတဲ႔အခါ ေၾကာ္ျငာမထိေရာက္တာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေပၚတတ္ပါတယ္။
(၂) ေနရာေဒသ (Location) အလိုက္ ေရြးခ်ယ္ျပီးေၾကာ္ျငာပါ။
Location ေရြးတဲ႔အခါမွာလည္း ကိုယ္ပစ္မွတ္ထားတဲ႔ေနရာေဒသအလိုက္ (ဥပမာ ရန္ကုန္ၿမိဳ့တြင္းဘဲလား အျခားနယ္ပယ္အထိလားဆိုတာေသခ်ာေရြးခ်ယ္ၿပီး Targetထားကာ ေရြးခ်ယ္လို့ရပါတယ္ ) Facebook Advertising Platform- Real Results လိုမ်ိဳးေတြမွာေတာ့ အနည္းဆံုး (3) မုိင္အထိ ေရြးျပီးေၾကာ္ျငာလို႕ရေနပါျပီ။
(၃) ေၾကာ္ျငာတစ္ခုကို တစ္ၾကိမ္ျမင္ရံုနဲ႕ တံု႔ျပန္မႈေပးေလ႔မရွိတာကို သတိျပဳပါ။
ဒါကေတာ့ကိုယ့္ေၾကာ္ျငာလိုက္တဲ့ ေၾကာ္ျငာရဲ႔Reach ႏွင့္ Impression ကိုေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။လူၾကီးမင္းတို့၏ ေၾကာ္ျငာကိုု တစ္ခါတည္းျမင္ရံုနဲ႕Customerေတြက တံုု႕ျပန္မႈေပးေလ႔မရွိၾကပါဘူး။ (၅) ၾကိမ္မွ (၆)ၾကိမ္ေလာက္ျမင္မွသာလွ်င္ သင့္ရဲ႕လုပ္ငန္း၊ကုန္ပစၥည္းအမွတ္တံဆိပ္ကို မွတ္မိသြားျပီး တံု႕ျပန္မႈေပးေလ႔ရွိတာကို ေလ႔လာဆန္းစစ္ခ်က္မ်ားအရ ေတြ႕ရပါတယ္။ဒါ႔ေၾကာင္႔ သင္႔ေၾကာ္ျငာကို လူတစ္ေယာက္တည္းကုိပဲ အၾကိမ္အေရအတြက္မ်ားမ်ားျမင္ေအာင္ျပျပီး Impressionမ်ားမ်ားရေအာင္လုပ္သင့္ပါတယ္ ။
(၄) ပံုစံေျပာင္းျပီး ေၾကာ္ျငာၾကည့္ပါ ။
ဒါကေတာ့ ကိုယ့္လုပ္ငန္းကို ေၾကာ္ျငာေနက်ပံုစံမဟုတ္ဘဲ ပံုစံတစ္မ်ိဳးျဖင့္ ေျပာင္းလဲေၾကာ္ျငာျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။ လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေၾကာ္ျငာလုပ္တဲ႔အခါမွာ ကိုယ္ေၾကာ္ျငာခ်င္တဲ႔ Post တစ္ခုတည္းကိုပဲ ပံုမွန္အတို္င္းBoost လုပ္တာမဟုတ္ဘဲနဲ႕ Advance အေနနဲ႕ မတူတဲ႔စာသားနဲ႕ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကြဲျပားတဲ႔႔ပုံအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔စမ္းသပ္ျပီးေတာ့ ေၾကာ္ျငာသင့္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး အနည္းငယ္ကြဲျပားတဲ႔ေၾကာ္ျငာအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ့္Customer ရဲ႕အၾကိဳက္ကိုလည္းသိနိုင္ျပီး မိမိရဲ႕ေၾကာ္ျငာထိေရာက္မႈ ရွိ/မရွိကို ေသခ်ာသိႏိုင္ပါတယ္
(၅) Optimize လုပ္ဖို႕့လဲ အေရးၾကီးပါတယ္
ေၾကာ္ျငာလုပ္ျပီးတဲ႔အခါမွာလည္း ဘယ္ေၾကာ္ျငာကလူၾကည့္မ်ားတယ္၊ ဘယ္ေၾကာ္ျငာက အားသာခ်က္ရွိလဲ ဘယ္ေၾကာ္ျငာကေတာ့ အားနည္းခ်က္ရွိတယ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာကိုေတာ့နည္းတယ္အစရွိသျဖင့္ ေနာက္ကြယ္ကေန လိုအပ္သလို Optimize လုပ္နိုင္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါကလဲ Facebook Advertising လုပ္ရာတြင္ အေရးၾကီးဆံုးျဖစ္ပါတယ္
(၆) Page Likeထက္ Post Likeကို ပိုမိုဦးစားေပးသင့္ပါတယ္
Page Like ၀ယ္တာမ်ိဳး၊Page ကို Promote လုပ္တာမ်ိဳးကိုေတာ့ မလုပ္ပါနဲ့ ။ ျမန္မာနိုင္ငံမွာက Fans ေတြအမ်ားၾကီးရွိမွ လူအထင္ၾကီးတာမ်ိဳး၊ Page Popularity ျဖစ္တာ မွားယြင္း ယူဆၾကေပမယ့္ အမွန္တကယ္ေတာ့ Page Like အမ်ားၾကီးရွိျပီး Engagement မရွိရင္ ထိေရာက္မႈမရွိနိုင္ပါဘူး။Page ကို Promote လုပ္တာထက္စာရင္ Post ကို Boost လုပ္တာက Facebook Advertising အတြက္ပိုမိုထိေရာက္ပါတယ္
Comments
Post a Comment